Älskade hem

Tycker det har varit lite svårt att visualisera hur vår nya lägenhet ska se ut, hur den ska inredas och i vilken stil. För första gången så ska smaken och känslan få styra, istället för plånboken och utrymmet. Och det är det som känns så ovant! Efter tre år på en yta <25 kvm, så klassar Olle och jag mig som duktiga på compact living. Vårat hem är funktionellt, men det är inte vackert som en saga, det är inte våran oas. Vi älskar att vara hemma, därför vill vi älska vårat hem.

Vårat nya hem kommer inte hinna bli renoverad och inredd på en månad, det kommer ta tid och växa fram. Det tycker jag är bra på ett sätt, för om det hela tiden finns små projekt att pyssla med, så kommer vi (jag) inte att tröttna. Jag ska njuta av varje liten möbel som kommer in lägenheten, av färgval och varenda steg i skapelsen av vårat hem. Det kanske tar ett år innan allt vi vill ha är på plats - men så länge det är roligt, kommer det vara värt det!

Igår lät jag mig inspireras av tidningen Plaza interiör, inredningshemsidor och inredningsbutiker på nätet. När jag lät fantasin flöda, så fick jag massor av idéer! Det här kommer bli bra.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0