Kanelbullar och tentor

Imorgon är det kanelbullens dag och det ska firas med bull-, bröd- och muffinsbak hemma hos Malene! Känns både lite tantigt, höstigt och väldigt mysigt.

Snart är det tenta igen och då passar det lagom med lite tentaångest igen. Kursen heter Global Folkhälsa - "Hur mår världen". Handlar om allt från sjukdomsepidimier till massvaccination till miljö och milleniemål. Jag var taggad, hoppades att det skulle vara spännande och inspirerande. Men tråkigt nog känns kursen ganska ostrukturerad och rörig. Till tentan ska vi läsa en bok på 300 sidor och jag tycker det är jättesvårt att ta ut det viktgaste. Det jag tycker är intressant, kan lika väl vara irrelevant ur ett folkhälsoperspektiv.

På senaste tentan, del 1, fick jag VG. Vet inte riktigt hur jag ska kommentera detta. Jag fasade för ett IG, hoppades på ett G och såg i stjärnorna efter ett VG. (MVG är inte ett betyg på högskolan). Blev därför en smula överrumplad och ville inte riktigt tro att det var sant!
   Att min lilla study group tillsammans med Emilie och Malene var bra, visade sig också vara sant då alla fick nästan samma resultat. Underbart!

Del 2 av tentan kommer nästa vecka.
Vilka som kommer få åka till Indien på VFU borde ha redovisats vid det här laget, men jag har inte hört ett ljud...



Kommentarer
Postat av: Olle

Bullarna och Pizzasnurrorna va fantastiskt goda. puss

2009-10-05 @ 11:14:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0