Novembertankar

Kroppen luktar fortfarande klor från gårdagens träning. Armen är lite öm från svinvaccinet. Vädret är typiskt novembergrått. Tiden springer iväg, men i min själ går det så långsamt. Jag är inte deprimerad, jag är egentligen ganska lycklig för tillfället. Nog om det.

På måndag börjar äntligen den efterlängtade praktiken. Terminen började bra med en rolig och intressant kurs, fortsatte med en dåligt förberedd kurs som resulterade i ett studentärende till rektorn, för att sedan gå in i en kort,seg och ganska tråkig kurs i vetenskaplig metodik. Nu vill jag ut och titta på verkligheten. Sätta nålar, prata symtom och använda min kunskap. Åtta veckor på Öron-Näsa-Hals på Karolinska sjukhuset i Solna. Jag är redo. 

VFU i Indien blir det tyvärr inte för min del. Känns tråkigt men överkomligt. Vad var det som gjorde att jag inte fick åka? Ingen aning. Vad var motivet till att de andra fick åka? Ingen aning. Det hade varit intressant att veta. Vad bör jag ändra i min ansökan till nästa gång jag söker? Har fortfarande chans att göra VFU i Ghana, Tanzania, Japan eller Thailand. 

Se hela bilden

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0