Kräftskiva med fransmän

Ikväll vankas kräftskiva med Olle, Feffe, Carin samt två fransmän som lite skeptiskt frågade om vi verkligen hade "fest för kräftor". Självklart har vi det - inget konstigt. Hattar, kräftor, snaps och öl, nu ska vi visa upp det bästa av vår svenska kultur för två personer som hamnat i Sverige av en tillfällighet. (Billigaste flygresan RyanAir hade att erbjuda från Paris). Kul!

Förövrigt har skolan börjat igen och jag pluggar aktivit sen 1½ vecka. Kursen är jättespännande och handlar om bl.a. hjärt-lung och tarmsjukdomar. Föreläsningarna har hittills varit bra och vi har gott om självstudietid vilket är bra för oss som...fattar långsamt.
     Förra året köpte jag all kurslitteratur för de den första kursen. Det blev cirka 10-15 böcker á 3000 :-. Jag sålde alla och köpte sedan inte en enda kursbok. Vilket gick hur bra som helst. Lite mer tid på skolans biblioteket samt bra föreläsningsanteckningar räckte gott. Till den här terminen har jag emellertid köpt tre böcker. Böcker som jag kan ha nytta av under de återstående två åren samt i mitt framtida arbete som sjuksköterska. Idag kom dem fram och lyckan var stor!

  
De här kallar vi för Almås-böckerna. De är som uppslagsverk för kroppens alla sjukdomar. Vad som händer i kroppen och hur de ska behandlas. Perfekt vid alla tillfällen, teoretiska som praktiska.


Fysiologibok som komplement. Var sitter sköldkörteln egentligen? Och hur var det den fungerade nu igen?

Allt för cirka på 1600 kronor på bokshopen.lycknis.se, gratis frakt och snabb leverering. Billigt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0