För en adrenlinkicks skull

Imorgon klockan 17 vid Nacka Strand utanför Stockholm ska Olle och jag trotsa gränserna och hoppa bungy jump. Ett presentkort från LiveIt och nerver av stål fick oss att boka. Nu är jag nervös som sjutton och förstår egentligen inte riktigt varför jag har längtat efter att få göra en sån här galenskap.

Varför längtar man egentligen efter att få trotsa en biologisk spärr, slänga sig ut från 55 m höjd och falla handlöst mot marken/vattnet för att hoppas på att livlinan inte är trasig? Det är konstigt.

Folk pratar om en adrenalinkick. En klick av mod, lycka och odödlighet. Jag får se om jag överlever.

Mamma, som givit oss presentkortet, blev inte glad. Vi hade missuppfattat hennes syfte med presenten. Något lugnt, mysigt och trevligt hade hon tänkt sig. Vi tänkte, något som vi aldrig skulle göra annars. Förövrigt tycke mamma att jag kunde ha ringt henne Efter att vi hoppat - istället för att ringa Innan och samtidigt göra henne dödsnervös. Jag fick dessutom Lova att inte säga något till mormor. Gulligt!


Let's do something crazy!!
 

Kommentarer
Postat av: Mikaela

lite galna, det är ni!

2009-09-09 @ 09:24:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0